Domaći kruh s ciklom i orasima

Prošle nedjelje me uhvatilo ludilo. Ne bilo kakvo, nego ono ludilo kada sam mislila da mogu sve. Zanimljivo je da je to bilo baš one nedjelje kada se pomicalo vrijeme.

Ustali smo kasno i mislila sam prvo ‘danas ništa neću stići’, a na kraju je ispalo da sam napravila čudesa.

Između ostalog, zamijesila sam i ovaj kruh.

Zapravo, kupila sam ciklu prije par tjedana i spremala se napraviti salatu s fetom i bobom. I napravila sam je, ali mi je ostalo viška kuhane cikle i mislila sam si što bi s njom. zamrznuti, napraviti pire, smoothie, … ipak, dogodio se kruh i jedva čekam da ga napravim ponovo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

SASTOJCI:

180ml mlake vode
300g pirea od cikle*
500-550 g oštrog brašna
7g suhog kvasca (1 vrećica)
pola žličice šećera
2 jušne žlice maslinovog ulja
3 žličice soli
šaka grubo sjeckanih oraha

POSTUPAK:

– Ciklu operite, probodite vilicom na nekoliko mjesta i pecite na 200°C u pećnici dok ne omekane. Ciklus možete i kuhati neoguljenu u slanoj vodi. Ukoliko nemate vremena, možete pire napraviti i od svježe neobrađene cikle (bez kore)
– ja sam svoj kruh radila s kuhanom svježom ciklom, no planiram probati i druge dvije opcije.
– svježu, kuhanu ili pečenu ciklu bez kore miksajte u blenderu dok ne dobijete glatki pire.
– šećer i kvasav otopite u mlakoj vodi i pustite da se kratko diže.
– u pire od cikle dodajte maslinovo ulje.
– u brašno dodajte sol i orahe
– kada je kvasac odradio svoje, ulijte smjesu kvasca i vode u pire od cikle, pa tu cijelu smjesu stavite u brašno sa soli i zamijesite tijesto.

– po potrebi dodajte malo mekog brašna
– tijesto će biti dosta mekano i relativno ljepljivo.
– namastite posudu u kojoj će se tijesto dizati, stavite tijesto, prekrijte prozirnom folijom i pustite da se diže oko 1 sat.

– kada se tijesto diglo, istucite ga i mijesite kratk otak oda se iz njega istisne sav zrak.
– formirajte željeni oblik i stavite na blago zamašćeni lim za pećenje
– pustite da se kruh diže još 30 min, a u međuvremenu zagrijte pećnicu na 190°C
– oštrim nožem ili skalpelom (žiletom) zarežite površinski i stavite u pećnicu
– kruh pecite 30-35 minuta minuta

Kruh je sam po sebi kao kolač okusom. Ne bojte se, okus cikle se ne osjeti, samo daje sočnost i boju. Oraha nema puno pa zapravo iznenadi kad se na njega naiđe.
Kruh je odličan dok je mlaki s malo maslaca ili s omiljenim narescima i drugim namazima.
Mekan je danima … ako toliko potraje 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Leave a Reply

