Šri Lankanski curry s kozicama – Jamie Oliver Super Food (family classics)

Neću vas zamarati količinom moje ljubavi prema Jamie Oliveru … jer to je teško opisati. Ipak, nadam se da dijelimo tu ljubav. Ja i ti koji ili koja ovo čitaš.

I tako sam u trenutki neke tuge, umora i nezadovoljstva određenim životnim situacijama odlučila samu sebe razveseliti i naručila (još jednu) knjigu iz kolekcije Jamiejevih knjiga. Knjige obično naručujem preko Amazon.com stranice i zaista dođu jako brzo.

Kada stigne knjiga onda to obično izgleda ovako: prvo listanje, drugo listanje, divljenje, kod trećeg listanja krećem i s čitanjem 🙂

I tako mene moja bolja polovica zeza da ja nikad ništa ne skuham iz tih knjiga nego samo listam i listam. Da dokažem suprotno, odabrala sam prvi recept koji ću probati.

Obzirom na nedostatak svih točnih sastojaka, malo sam prilagodila original recept.

SASTOJCI:

450g basmati riže
1 žličica kokosovog ulja
2 ljubičasta luka
4cm komad svježeg đumbira
2 manje paprike – ja sam koristila žutu i crvenu
2 žličica curry praha
2 žličice tamnih sjemenki goruščice
1 jušna žlica slatko-kiselog umaka
1/2-1 žličica harisse ili chilli praha
2×400 g pelata (limenka)
1x400g kokosovo mlijeko (limenka)
175g malih klipića kukuruza (ako ne nalazite svježe možete kupiti i teglicu ukiseljenih malih kukuruza)
500 g repova kozica/gambera
200 g svježih kozica (opcionalno)
1 velika jušna žlica gustina (opcionalno)
grčki jogurt

PRIPREMA:

– Basmati rižu isperite u puno hladne vode, a zatim je skuhajte u dvostrukoj količini slane vode.
– luk nasjeckajte na kockice
– nasjeckajte i papriku na sitnije kockice
– pelate ocijedite od soka i grubo nasjeckajte
– đumbir ogulite i nasjeckajte na sitne komadiće ili naribajte na sitni ribež
– ukolik imate teglicu kiseljenih kukurza, ocijedite i lagano ispreite kiselinu
– na woku ili u wok-tavi otopite kokosovo ulje pa na  njega dodajte goruščicu, curry prah, harissu ili chilli i promiješajte da na toplini puste okuse
– zatim dodajte nasjeckani luk i đumbir pa miješajte i kratko podinstajte
– dodajte sada grubo sjeckane pelate, pa promješajte
– dodajte slatko kiseli umak
– dodajte sada i kokosovo mlijeko (ne zaboravite promiješati; na vrhu limenke se nalazi gusti dio, na dnu tekući)
– dodajte kukuruz, promiješajte
– sve pirjajte par min na laganoj vatri
– na kraju dodajte kozice i kuhajte pokriveno 10tak minuta
– odgrabite  malo tekućine u šalicu i pomiješajte s malo gustina pa vratite i promiješajte kako bi se tekućina blago zgusnula. ovo je opcionalno… ako volite rijeđi curry ne morate koristiti gustin
– poslužite curry s basmati rižom i žličicom jogurta, a prema želji posipajte s još malo curry praha
– ja preferiram svježe kozice jer ipak puste malo više okusa ‘mora’ od onih smrznutih repova

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leave a Reply

