Ljubičanstveni gnocchi

Moji ljubljeni batat…

Ostalo nam je par komada i odvažila sam se napraviti njoke.

Jednom sam davno, na sam Badnjak, radila njoke od krumpira i plakala nad njima jer nisu uspjeli. I zato se dugo nisam usudila ponovo se primiti njoka.

Ipak, ovi zadnji, i to ljubičasti batati, jednostavno su željeli postati njoki.

Stvar je na kraju ispala tako jednostavna da jedva čekam da probam ovaj recept s narančastim batatom.

IMG_0947

SASTOJCI:

1kg batata (može i malo više, do 1200g)
200g ricotta sira
100g ribanog parmezana
1 prstohvat soli
malo papra
malo chilli praha
malo češnjaka u granulama
130-200 g glatkog brašna

PRIPREMA:

– zagrijte pećnicu na 200°C
– batate operite, na par mjesta piknite vilicom i stavite na masni papir
– pecite u pećnici oko 1 sat; ako su batati manji pecite ih dok ne omekane
– izvadite batate kad su gotovi i pustite par minuta da se ohlade pa ih ogulite i stavite u posudu pa od njih napravite pire. Pire nikako nemojte raditi mikserom ili štapnim mikserom nego drobilicom za pire
– pričekajte da se pire ohladi u potpunosti
– u drugoj posudi pomiješajte ricottu, parmezan, začine
– kada se pire od batata ohladio, pomiješajte ga sa smjesom ricotte i parmezana
– dodajte prvo 130g brašna i zamijesite mekano tijesto. Ako je previše mekano ili ljepljivo dodajte još malo brašna
– podijelite tijesto na 4 ili 8 dijelova, zarolajte i režite njoke željene veličine
– kuhajte u slanoj vodi dok njoki ne izvire na površinu
– poslužite uz omiljeni umak ili samo s maslacem i parmezanom

Ja sam oduševljena koliko je to fino. Jedan dio sam zamrznula za drugi puta.
Mi smo jeli s umakom od gljiva i vrhnja.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

2 Comments Add yours

  1. Tanja says:

    Zanima me zasto se ‘nikako batat ne smije samljeti stapnim mixerom’? Naime, batat najcesce ima debela uzduzna vlakna koja npr meni smetaju cak kad batat jedem samo pecen. Taj dio bacim a kad bih radila njoke, mogla bi i to iskoristiti. Hvala

    Like

    1. Draga Tanja. Ne znam o kojim točno vlaknima govorite. Jedem batat gotovo svakodnevno i nisam nikada bacila niti jedan dio batata…

      Like

Leave a Reply

