Amarant

Bulgur, ječam, kus-kus, amarant … žitarice u službi svakodnevne prehrane. Mogu na slano, mogu na slatko. Posebno su mi drage ljeti u kombinaciji s raznim svježim povrćem.

Prije par dana prvi puta čula sam za AMARANT. Malo sam proučila o čemu se radi i odmah krenula u akciju. Ali prije recepta par riječi o samom AMARANTU; osim što se radi o jednoj od najzdravijih žitarica, ujedno se radi i o jednoj od najstarijih žitarica na svijetu. Ono  što je zanimljivo je da amarant, poput quinoe i heljde, zapravo i nije žitarica, ali sastavom ipak spada među njih. AMARANT sadrži visokokvalitetne proteine u većem postotku nego druge žitarice, a poseban je i po tome što ne sadrži gluten. Osim toga bogat je i mineralima (kalcij, željezo, fosfor, magnezij) – količina kalcija u amarantu premašuje onu koju sadrži mlijeko.

Sada kada znamo kako je super zdrava ova ‘žitarica’ evo i dva načina kako sam ih ja pripremala. Vjerujem da su ovo tek dva od mnogo načina kako ću uključiti amarant u prehranu.

I. DORUČAK: Kaša od kuhanog amaranta sa zobenim pahuljicama, grčkim jogurtom, medom, orasima i jagodama

Amarant kuhajte prema uputama na vrećici ili u omjeru 1:3. 1/3 šalice amaranta kuhajte u 1 šalici vode dok voda u potpunosti ne ispari i dobijete kašu. Kuhajte na srednje jakoj vatri od 20-30 minuta uz povremeno miješanje kako se ne bi primilo za dno posude. Kada je kaša gotova, dodajte u nju meda, promiješajte i ostavite da se ohladi, a u međuvremenu pomiješajte voće po izboru. Ja sam koristila 3 žlice sirovih zobenih pahuljica, 4-5 srednjih jagoda, malo oraha i dvije žlice meda, 1 grčki jogurt (150g-200g) – možete koristiti i običan jogurt. Sve sastojke promiješajte, pomiješajte i kašu od amaranta kad se ohladila i pustite da stoji preko noći. Ujutro ćete imati prije svega ZDRAV, ali i ukusan doručak.

Ako je pitate kakav okus ima AMARANT, nećete se oduševiti, ali niti razočarati jer okusa zapravo i nema, ali zato ima izuzetno veliku nutricionističku vrijednost.

IMG_1307

II. RUČAK: File oslića s ‘crustom’ od pesta i amaranta

File oslića (a može i neke druge ribe npr. bakalara ili soma) osušite papirnatim ručnikom i stavite na masni papir. Posolite, popaprite, pokapajte s malo limuna i maslinovog ulja. Zatim premažite tanko pestom (ja sam koristila kupovni pesto) a na to pažljivo rasporedite kuhanu kašu od amaranta. Dodatno još posolite i pecite na cca 200*C oko 15 do 20 minuta da se riba previše se sasuši. Ja sam kao prilog poslužila kuhanu blitvu i kuhani pa pečeni mladi krumpir s aromatiziranim maslacem i posipan s parmezanom.

Amarant na ribi neće postati hrskav, ali biti će dosta kompaktan. Mene je malo podsjetio na neku vrstu kavijara svojom teksturom i kako nekako neobično hrska pod zubima.

IMG_1283Sve u svemu, mogu reći da ću još puno puta pripremati AMARANT. Javite kako ga vi pripremate ili kako su vam se svidjeli moji recepti.

Leave a Reply

